Hoogbegaafdheid: in de brede context

Home > Aanbod > Hoogbegaafdheid: in de b…

Over deze module

Het denken over hoogbegaafdheid is sterk in ontwikkeling. In de leergang Hoogbegaafdheid wordt uitgegaan van het neuro divergente brein en de begrippen 'dubbel bijzonder' en 'twice exceptional'. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie zijn belangrijke factoren in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma's die niet herkend ...

Het denken over hoogbegaafdheid is sterk in ontwikkeling. In de leergang Hoogbegaafdheid wordt uitgegaan van het neuro divergente brein en de begrippen 'dubbel bijzonder' en 'twice exceptional'. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie zijn belangrijke factoren in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma's die niet herkend worden.

Na deze leergang ben je in staat om hoogbegaafdheid te (h)erkennen en de bijkomende problematiek te behandelen. Kinderen, jongeren en studenten met een heel krachtig cognitief intelligentiepotentieel staan samen met hun brede context (thuis, school, peers, virtueel) centraal. Vanuit een multidisciplinaire aanpak worden diagnostiek en behandeling op een interactieve manier besproken. De leergang bestaat uit 3 dagen en richt zich op:

Binnen de module 'samenwerking in de keten' staat het herkennen van specifieke aandachtspunten in de samenwerking met andere betrokkenen in de context van een cognitief zeer intelligente cliënt, centraal.

ER IS NOG RUIMTE

Inhoud van de module

  • Het POSI model staat centraal om te komen tot zelfactualisatie. Het potentieel talent van de cliënt wordt benaderd vanuit 4 kenbegrippen: Potency, Opening, Shackles en Infirmities Dit in relatie tot kwetsbaarheden en omgevingsfactoren.
  • Mentaliseren en sociale en emotionele ontwikkeling
  • Samenwerkingsverbanden
  • Samenwerking met SWV en scholen
  • Multidisciplinaire samenwerking
  • Werken met het brede systeem van de cliënt

Docent(en)

docente Mia Frumau

Mw. drs. Mia Frumau-van Pinxten

Ik heb een sterke passie voor het werken met kinderen, jongeren en volwassenen met een hoog ontwikkelingspotentieel en hoog bewustzijn. Mijn missie is om dit over te brengen aan de deelnemers van deze module. Ik zit al ruim 30 jaar in het veld en het verveelt me totaal niet.

Opmerkingen

Ontvang 20% korting op jouw inschrijving als je jezelf ook aanmeld voor de module Hoogbegaafdheid: Signalering en diagnostiek. De korting geldt voor de module 'Behandeling'.

Accreditatie

  • NVO / NIP K&J | Herregistratie (6pt)
  • SKJ (6pt)
  • LV POH-GGZ (6pt)
  • Verpleegkundig Specialisten Register (6pt)
  • NVvP (6pt)
  • Leerlijn

    Management, Professionaliteit, Geïntegreerd

    Leerroute

    (NS) Nascholing

    Omvang

    6 uur

    Zelfstudie

    2 uur

    Kosten

    € 325,00

    Niveau & Instroomeisen

    GZ-Psychologen, orthopedagogen, psychotherapeuten, psychiaters, Basis psychologen, SPV-ers, POH GGZ, medewerkers wijkteam, IB-ers

    Doelgroep

  • Adolescenten
  • Kinderen & jeugd
  • Rooster

    Locatie: Eindhoven

    13 december 2024

    Ochtend (09:30 - 12:30)

    13 december 2024

    Middag (13:30 - 16:30)

    Over deze module

    Het denken over hoogbegaafdheid is sterk in ontwikkeling. In de leergang Hoogbegaafdheid wordt uitgegaan van het neuro divergente brein en de begrippen 'dubbel bijzonder' en 'twice exceptional'. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie zijn belangrijke factoren in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma's die niet herkend ...

    Het denken over hoogbegaafdheid is sterk in ontwikkeling. In de leergang Hoogbegaafdheid wordt uitgegaan van het neuro divergente brein en de begrippen 'dubbel bijzonder' en 'twice exceptional'. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie zijn belangrijke factoren in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma's die niet herkend worden.

    Na deze leergang ben je in staat om hoogbegaafdheid te (h)erkennen en de bijkomende problematiek te behandelen. Kinderen, jongeren en studenten met een heel krachtig cognitief intelligentiepotentieel staan samen met hun brede context (thuis, school, peers, virtueel) centraal. Vanuit een multidisciplinaire aanpak worden diagnostiek en behandeling op een interactieve manier besproken. De leergang bestaat uit 3 dagen en richt zich op:

    Binnen de module 'samenwerking in de keten' staat het herkennen van specifieke aandachtspunten in de samenwerking met andere betrokkenen in de context van een cognitief zeer intelligente cliënt, centraal.

    Rooster

    Locatie: Eindhoven

    13 december 2024

    Ochtend (09:30 - 12:30)

    13 december 2024

    Middag (13:30 - 16:30)

    Inhoud van de module

    • Het POSI model staat centraal om te komen tot zelfactualisatie. Het potentieel talent van de cliënt wordt benaderd vanuit 4 kenbegrippen: Potency, Opening, Shackles en Infirmities Dit in relatie tot kwetsbaarheden en omgevingsfactoren.
    • Mentaliseren en sociale en emotionele ontwikkeling
    • Samenwerkingsverbanden
    • Samenwerking met SWV en scholen
    • Multidisciplinaire samenwerking
    • Werken met het brede systeem van de cliënt

    Docent(en)

    docente Mia Frumau

    Mw. drs. Mia Frumau-van Pinxten

    Ik heb een sterke passie voor het werken met kinderen, jongeren en volwassenen met een hoog ontwikkelingspotentieel en hoog bewustzijn. Mijn missie is om dit over te brengen aan de deelnemers van deze module. Ik zit al ruim 30 jaar in het veld en het verveelt me totaal niet.

    Opmerkingen

    Ontvang 20% korting op jouw inschrijving als je jezelf ook aanmeld voor de module Hoogbegaafdheid: Signalering en diagnostiek. De korting geldt voor de module 'Behandeling'.

    ER IS NOG RUIMTE

    Accreditatie

  • NVO / NIP K&J | Herregistratie (6pt)
  • SKJ (6pt)
  • LV POH-GGZ (6pt)
  • Verpleegkundig Specialisten Register (6pt)
  • NVvP (6pt)
  • Leerlijn

    Management, Professionaliteit, Geïntegreerd

    Leerroute

    (NS) Nascholing

    Omvang

    6 uur

    Zelfstudie

    2 uur

    Kosten

    € 325,00

    Niveau & Instroomeisen

    GZ-Psychologen, orthopedagogen, psychotherapeuten, psychiaters, Basis psychologen, SPV-ers, POH GGZ, medewerkers wijkteam, IB-ers

    Doelgroep

  • Adolescenten
  • Kinderen & jeugd