Wil jij effectieve gesprekstechnieken leren om beter om te gaan met weerstand of ontbrekende motivatie voor gedragsverandering? Dan is deze training misschien wat voor jou
Motiverende gespreksvoering is ontstaan in de verslavingszorg en wordt steeds vaker ingezet bij gespreksvoering waarbij er sprake is van weerstand voor gedragsverandering. Motiverende gespreksvoering is echt een ambacht. Het vraagt tijd ...
Wil jij effectieve gesprekstechnieken leren om beter om te gaan met weerstand of ontbrekende motivatie voor gedragsverandering? Dan is deze training misschien wat voor jou
Motiverende gespreksvoering is ontstaan in de verslavingszorg en wordt steeds vaker ingezet bij gespreksvoering waarbij er sprake is van weerstand voor gedragsverandering. Motiverende gespreksvoering is echt een ambacht. Het vraagt tijd om de technieken eigen te maken. Tijdens deze training leer je om te blijven reflecteren op je gespreksvoering. Dit met als doel om te voorkomen dat je de aansluiting bij de cliënt mist, ook als het lastig wordt. Bij het reflecteren is het belangrijk om te ervaren wat weerstand met je doet, zodat je vervolgens op zoek kunt gaan naar de eigen motivatie van de cliënt. Door vragen te stellen (zonder oordeel) ga je onderzoeken wat de eigen behoeftes van de cliënt zijn.
De module gaat van start met een aantal online opdrachten. Je start online met de belangrijkste theorie over motiverende gespreksvoering. Vervolgens ga je samen in de les de theorie herkennen en oefenen met de fasen en de attitude die daarbij passend is. Door de inbreng van je eigencasuïstiek, is deze training praktijkgericht.
dhr. Hans Zwaal
Begeleiding
(NS) Nascholing
6 uur
16 uur
€ 395,00
Je bent jeugdzorgwerker, gezinsvoogd, POH-ggz, verpleegkundige of verzorgende.
Kinderen & jeugd
17 juni 2024
Ochtend (09:30 - 12:30)
17 juni 2024
Middag (13:30 - 16:30)
Wil jij effectieve gesprekstechnieken leren om beter om te gaan met weerstand of ontbrekende motivatie voor gedragsverandering? Dan is deze training misschien wat voor jou
Motiverende gespreksvoering is ontstaan in de verslavingszorg en wordt steeds vaker ingezet bij gespreksvoering waarbij er sprake is van weerstand voor gedragsverandering. Motiverende gespreksvoering is echt een ambacht. Het vraagt tijd ...
Wil jij effectieve gesprekstechnieken leren om beter om te gaan met weerstand of ontbrekende motivatie voor gedragsverandering? Dan is deze training misschien wat voor jou
Motiverende gespreksvoering is ontstaan in de verslavingszorg en wordt steeds vaker ingezet bij gespreksvoering waarbij er sprake is van weerstand voor gedragsverandering. Motiverende gespreksvoering is echt een ambacht. Het vraagt tijd om de technieken eigen te maken. Tijdens deze training leer je om te blijven reflecteren op je gespreksvoering. Dit met als doel om te voorkomen dat je de aansluiting bij de cliënt mist, ook als het lastig wordt. Bij het reflecteren is het belangrijk om te ervaren wat weerstand met je doet, zodat je vervolgens op zoek kunt gaan naar de eigen motivatie van de cliënt. Door vragen te stellen (zonder oordeel) ga je onderzoeken wat de eigen behoeftes van de cliënt zijn.
De module gaat van start met een aantal online opdrachten. Je start online met de belangrijkste theorie over motiverende gespreksvoering. Vervolgens ga je samen in de les de theorie herkennen en oefenen met de fasen en de attitude die daarbij passend is. Door de inbreng van je eigencasuïstiek, is deze training praktijkgericht.
17 juni 2024
Ochtend (09:30 - 12:30)
17 juni 2024
Middag (13:30 - 16:30)
dhr. Hans Zwaal
Begeleiding
(NS) Nascholing
6 uur
16 uur
€ 395,00
Je bent jeugdzorgwerker, gezinsvoogd, POH-ggz, verpleegkundige of verzorgende.
Kinderen & jeugd
RINO Zuid
Postbus 826, 5600 AV Eindhoven
085 - 890 2200
opleiding@rinozuid.nl
nascholing@rinozuid.nl
Opleidingslocaties
Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief of volg ons op social media
Deze website maakt gebruik van functionele en analytische cookies. Deze vorm van cookies heeft geen impact op uw privacy.
Meld je dan nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief of volg ons op social media.