Wil jij effectieve gesprekstechnieken leren om beter om te gaan met weerstand of ontbrekende motivatie voor gedragsverandering? Dan is deze training misschien wat voor jou
Motiverende gespreksvoering is ontstaan in de verslavingszorg en wordt steeds vaker ingezet bij gespreksvoering waarbij er sprake is van weerstand voor gedragsverandering. Motiverende gespreksvoering is echt een ambacht. Het ...
Wil jij effectieve gesprekstechnieken leren om beter om te gaan met weerstand of ontbrekende motivatie voor gedragsverandering? Dan is deze training misschien wat voor jou
Motiverende gespreksvoering is ontstaan in de verslavingszorg en wordt steeds vaker ingezet bij gespreksvoering waarbij er sprake is van weerstand voor gedragsverandering. Motiverende gespreksvoering is echt een ambacht. Het vraagt tijd om de technieken eigen te maken. Tijdens deze training leer je om te blijven reflecteren op je gespreksvoering. Dit met als doel om te voorkomen dat je de aansluiting bij de cliënt mist, ook als het lastig wordt. Bij het reflecteren is het belangrijk om te ervaren wat weerstand met je doet, zodat je vervolgens op zoek kunt gaan naar de eigen motivatie van de cliënt. Door vragen te stellen (zonder oordeel) ga je onderzoeken wat de eigen behoeftes van de cliënt zijn.
De module gaat van start met een aantal online opdrachten. Je start online met de belangrijkste theorie over motiverende gespreksvoering. Vervolgens ga je samen in de les de theorie herkennen en oefenen met de fasen en de attitude die daarbij passend is. Door de inbreng van je eigencasuïstiek, is deze training praktijkgericht.
dhr. Hans Zwaal
'Wat motiverende gespreksvoering mij vooral brengt is dat bijdragen aan gedragsverandering leuk wordt. Het harde werken is voorbij. Je leert aansluiten bij waar de cliënt is. Reflecteert en geeft woorden aan wat de cliënt ervaart. Onderzoekt de motieven om te veranderen door de juiste vragen te stellen. Hierdoor geeft de client zijn eigen antwoorden en redenen om te veranderen.'
Interview
‘Zodra je iemand vertelt wat hij moet doen, gaan de hakken in het zand. Maar wat als je zou luisteren in plaats van oordelen of adviseren?’ Hans Zwaal - docent motiverende gespreksvoering - deelt hoe je gedragsverandering kunt stimuleren zonder dat je mensen hoeft te overtuigen. Door een open houding en goede gespreksvoering leer je weerstand herkennen én ombuigen. Of je nu werkt in de GGZ, jeugdzorg of verslavingszorg, deze methodiek kan jouw werk veranderen. Lees hier hoe: https://rinozuid.nl/actueel/motiverende-gespreksvoering-begint-met-luisteren-zonder-oordeel/
Begeleiding
(NS) Nascholing
6 uur
€ 395,00
Je bent jeugdzorgwerker, gezinsvoogd, POH-ggz, verpleegkundige of verzorgende.
Kinderen & jeugd
Nog niet bekend
Wil jij effectieve gesprekstechnieken leren om beter om te gaan met weerstand of ontbrekende motivatie voor gedragsverandering? Dan is deze training misschien wat voor jou
Motiverende gespreksvoering is ontstaan in de verslavingszorg en wordt steeds vaker ingezet bij gespreksvoering waarbij er sprake is van weerstand voor gedragsverandering. Motiverende gespreksvoering is echt een ambacht. Het ...
Wil jij effectieve gesprekstechnieken leren om beter om te gaan met weerstand of ontbrekende motivatie voor gedragsverandering? Dan is deze training misschien wat voor jou
Motiverende gespreksvoering is ontstaan in de verslavingszorg en wordt steeds vaker ingezet bij gespreksvoering waarbij er sprake is van weerstand voor gedragsverandering. Motiverende gespreksvoering is echt een ambacht. Het vraagt tijd om de technieken eigen te maken. Tijdens deze training leer je om te blijven reflecteren op je gespreksvoering. Dit met als doel om te voorkomen dat je de aansluiting bij de cliënt mist, ook als het lastig wordt. Bij het reflecteren is het belangrijk om te ervaren wat weerstand met je doet, zodat je vervolgens op zoek kunt gaan naar de eigen motivatie van de cliënt. Door vragen te stellen (zonder oordeel) ga je onderzoeken wat de eigen behoeftes van de cliënt zijn.
De module gaat van start met een aantal online opdrachten. Je start online met de belangrijkste theorie over motiverende gespreksvoering. Vervolgens ga je samen in de les de theorie herkennen en oefenen met de fasen en de attitude die daarbij passend is. Door de inbreng van je eigencasuïstiek, is deze training praktijkgericht.
Nog niet bekend
dhr. Hans Zwaal
'Wat motiverende gespreksvoering mij vooral brengt is dat bijdragen aan gedragsverandering leuk wordt. Het harde werken is voorbij. Je leert aansluiten bij waar de cliënt is. Reflecteert en geeft woorden aan wat de cliënt ervaart. Onderzoekt de motieven om te veranderen door de juiste vragen te stellen. Hierdoor geeft de client zijn eigen antwoorden en redenen om te veranderen.'
Interview
‘Zodra je iemand vertelt wat hij moet doen, gaan de hakken in het zand. Maar wat als je zou luisteren in plaats van oordelen of adviseren?’ Hans Zwaal - docent motiverende gespreksvoering - deelt hoe je gedragsverandering kunt stimuleren zonder dat je mensen hoeft te overtuigen. Door een open houding en goede gespreksvoering leer je weerstand herkennen én ombuigen. Of je nu werkt in de GGZ, jeugdzorg of verslavingszorg, deze methodiek kan jouw werk veranderen. Lees hier hoe: https://rinozuid.nl/actueel/motiverende-gespreksvoering-begint-met-luisteren-zonder-oordeel/
Begeleiding
(NS) Nascholing
6 uur
€ 395,00
Je bent jeugdzorgwerker, gezinsvoogd, POH-ggz, verpleegkundige of verzorgende.
Kinderen & jeugd
RINO Zuid
Postbus 826, 5600 AV Eindhoven
085 - 890 2200
opleiding@rinozuid.nl
nascholing@rinozuid.nl
Opleidingslocaties
Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief of volg ons op social media
Meld je dan nu aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief of volg ons op social media.