Dat laten we naar mijn idee ook in alles terug komen. Goede docenten die wij een passend tarief betalen. Zelden tot nooit een commercieel tarief! Een hoogwaardig gebouw met moderne faciliteiten en goede parkeergelegenheid op een locatie die goedkoper is waardoor de huisvestingskosten zo laag mogelijk zijn. Een personele bezetting die niet overdadig is. En dat doen we dus ook met de lunch. Dat noemen we tegenwoordig bij RINO Zuid “boterhammen eten”. We bieden een voedzame lunch aan met bruin brood. Dat is goedkoper dan broodjes, gezonder ook. En daardoor kunnen we meer variëren met een extra snackje of soepje. En het eten voor avondgroepen is een warme maaltijd inclusiefsoep. En dan proberen we ook nog rekening te houden met lactose-, gluten-, koemelk-, tarwe-, vlees-, vis-, suiker- en zoutloze diëten. Geen wijn erbij, want dat hoeft niet.
Als je dan per mail van een cursist te horen krijgt dat het eten te zout is, niet voedzaam, te weinig en geen commerciële waarde heeft zakt de moed je in je schoenen. Maar het allerergste is nog wel dat ze het per mail deed. De mensen die de catering verzorgen staan erbij en zijn altijd aanspreekbaar voor vragen en opmerkingen. Nee, zeuren per mail. Deze psycholoog in opleiding zal nog wel in het begin van haar opleiding staan. Ze moet in ieder geval nog veel leren. Ga in gesprek zou ik zeggen. Zoek contact. De klant is koning mits die zich ook koninklijk gedraagt. Ik wou even zeuren!