Hoogbegaafdheid: Signalering en Diagnostiek

Meer informatie

Inleiding

De leergang (H)erkennen & behandelen van Cognitief Potentieel Talent in de praktijk is georganiseerd om de kennis over hoogbegaafdheid te vergroten. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie worden als belangrijke factoren gezien in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma’s die niet herkend...

De leergang (H)erkennen & behandelen van Cognitief Potentieel Talent in de praktijk is georganiseerd om de kennis over hoogbegaafdheid te vergroten. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie worden als belangrijke factoren gezien in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma’s die niet herkend worden. Na deze leergang is de deelnemer in staat hoogbegaafdheid te (h)erkennen en de bijkomende problematiek te behandelen. Kinderen, jongeren en studenten met een heel krachtig cognitief intelligentiepotentieel staan samen met hun brede context (thuis, school, peers, virtueel) centraal. Vanuit een multidisciplinaire aanpak worden diagnostiek en behandeling op een interactieve manier besproken. De leergang bestaat uit 3 dagen en richt zich op:

  • Signaleren en Diagnostiek
  • Behandeling
  • Hoogbegaafdheid in de Keten

InschrijvenEr is nog ruimte
Meer informatie

Opmerkingen

Deze eendaagse module maakt deel uit van een 3-daagse reeks hoogbegaafdheid

Deze eendaagse module maakt deel uit van een 3-daagse reeks hoogbegaafdheid

Incompany training aanvragen

Startdatum

28 augustus 2019

Rooster

  • 28/08/2019 9.30u - 16.30u
Meer informatie

Aan bod komen

  • Introductie op hoogbegaafdheid
  • Wat verstaan we onder een Cognitief Potentieel Talent
  • Veelvoorkomende problemen
  • Signaleren, diagnostiek en misdiagnoses
  • Psychologische kwetsuren
  • Casuïstiek

  • Introductie op hoogbegaafdheid
  • Wat verstaan we onder een Cognitief Potentieel Talent
  • Veelvoorkomende problemen
  • Signaleren, diagnostiek en misdiagnoses
  • Psychologische kwetsuren
  • Casuïstiek

Docenten

Hoofdopleider: Mia Frumau – van Pinxten, GZ-psycholoog, praktijkhouder

Opleiders: dr. Willy Peters, GZ-psycholoog; Fenne Frumau, Msc., MSc (Res), GZ-psycholoog

Instroomniveau

GZ-Psychologen, orthopedagogen, psychotherapeuten, psychiaters, Basis psychologen, SPV-ers, POH GGZ, medewerkers wijkteam, IB-ers

Doelgroep

Kinderen & jeugd, Adolescenten

Accreditatie

  • NVO / NIP-K&J
  • SKJ aangevraagd
  • Verpleegkundige Specialisten aangevraagd
  • POH-GGZ aangevraagd
  • NVvP aangevraagd

Omvang

6 uur

Kosten

€ 270,00