Hoogbegaafdheid: Samenwerking in de keten

Meer informatie

Inleiding

De leergang (H)erkennen & behandelen van Cognitief Potentieel Talent in de praktijk is georganiseerd om de kennis over hoogbegaafdheid te vergroten. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie worden als belangrijke factoren gezien in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma’s die niet herkend...

De leergang (H)erkennen & behandelen van Cognitief Potentieel Talent in de praktijk is georganiseerd om de kennis over hoogbegaafdheid te vergroten. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie worden als belangrijke factoren gezien in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma’s die niet herkend worden. Na deze leergang is de deelnemer in staat hoogbegaafdheid te (h)erkennen en de bijkomende problematiek te behandelen. Kinderen, jongeren en studenten met een heel krachtig cognitief intelligentiepotentieel staan samen met hun brede context (thuis, school, peers, virtueel) centraal. Vanuit een multidisciplinaire aanpak worden diagnostiek en behandeling op een interactieve manier besproken. De leergang bestaat uit 3 dagen en richt zich op:

  • Introductie, signaleren en Diagnostiek
  • Behandeling
  • Hoogbegaafdheid in de context  (Hechting, opvoeden, thuis, onderwijs samenwerken)

InschrijvenEr is nog ruimte
Meer informatie

Opmerkingen

Deze eendaagse module maakt deel uit van een 3-daagse  reeks hoogbegaafdheid

Deze eendaagse module maakt deel uit van een 3-daagse reeks hoogbegaafdheid

Incompany training aanvragen

Startdatum

09 oktober 2019

Rooster

  • 09/10/2019 9.30u - 16.30u
Meer informatie

Aan bod komen

  • Het POSI model staat centraal om te komen tot zelfactualisatie. Het potentieel talent van de cliënt wordt benaderd vanuit 4 kenbegrippen: Potency, Opening, Shackles en Infirmities Dit in relatie tot kwetsbaarheden en omgevingsfactoren.
  • Mentaliseren en sociale en emotionele ontwikkeling
  • Samenwerkingsverbanden
  • Samenwerking met SWV en scholen
  • Multidisciplinaire samenwerking
  • Werken met het...

    • Het POSI model staat centraal om te komen tot zelfactualisatie. Het potentieel talent van de cliënt wordt benaderd vanuit 4 kenbegrippen: Potency, Opening, Shackles en Infirmities Dit in relatie tot kwetsbaarheden en omgevingsfactoren.
    • Mentaliseren en sociale en emotionele ontwikkeling
    • Samenwerkingsverbanden
    • Samenwerking met SWV en scholen
    • Multidisciplinaire samenwerking
    • Werken met het brede systeem van de cliënt

Docenten

Hoofdopleider: Hoofdopleider: Mia Frumau – van Pinxten, GZ-psycholoog, praktijkhouder

Opleiders: dr. Willy Peters, GZ-psycholoog; Fenne Frumau, MSc, MSc (Res), GZ-psycholoog, Gerard van den Berg, SPV-er

Instroomniveau

GZ-Psychologen, orthopedagogen, psychotherapeuten, psychiaters, Basis psychologen, SPV-ers, POH GGZ, medewerkers wijkteam, IB-ers

Doelgroep

Kinderen & jeugd, Adolescenten

Accreditatie

  • SKJ aangevraagd
  • Verpleegkundig specialist
  • NVO / NIP- K&J aangevraagd
  • POH-GGZ aangevraagd
  • NVvP aangevraagd

Omvang

6 uur

Kosten

€ 270,00