Hoogbegaafdheid in onderwijs en GZ: POSImodel & Practice based benadering

Meer informatie

Inleiding

Tijdens deze inleiding maken deelnemers kennis met twee thema’s: het POSI model en practise based benadering.  Het POSImodel is een model om naar potentieel talent te kijken om te komen tot zelfactualisatie. Uitgaande van o.a. 4 kernbegrippen: Potency, Opening, Shackles en Infirmities in relatie tot kwetsbaarheden en omgevingsfactoren.  Kinderen en jongeren...

Tijdens deze inleiding maken deelnemers kennis met twee thema’s: het POSI model en practise based benadering.  Het POSImodel is een model om naar potentieel talent te kijken om te komen tot zelfactualisatie. Uitgaande van o.a. 4 kernbegrippen: Potency, Opening, Shackles en Infirmities in relatie tot kwetsbaarheden en omgevingsfactoren.  Kinderen en jongeren maar ook volwassenen kunnen met een werkblad aan de slag om meer zelfkennis op te doen.

Practice based benadering: Hoe te kijken naar therapie met deze doelgroep.

Verdiepen in hoogbegaafdheid kan door de leergang van 3 dagen te volgen. Deze richt zich op:

  • Introductie, signaleren en Diagnostiek
  • Behandeling
  • Hoogbegaafdheid in de context (Hechting, opvoeden, thuis, onderwijs samenwerken)

Startdatum

13 maart 2019

Rooster

  • 13/03/2019 13.30u - 16.30u
Meer informatie

Aan bod komen

  • Hoogbegaafdheid is meer dan slim zijn en kinderen en volwassenen met hoogbegaafdheid kunnen problemen ervaren op school of werk. We bespreken onze practice based benadering.
  • Kennismaking met het POSI model om te komen tot zelfactualisatie en wijsheid. Het potentieel talent wordt benaderd vanuit o.a. Potency, Opening, Shackles en Infirmities Dit in relatie tot kwetsbaarheden en omgevingsfactoren.

  • Hoogbegaafdheid is meer dan slim zijn en kinderen en volwassenen met hoogbegaafdheid kunnen problemen ervaren op school of werk. We bespreken onze practice based benadering.
  • Kennismaking met het POSI model om te komen tot zelfactualisatie en wijsheid. Het potentieel talent wordt benaderd vanuit o.a. Potency, Opening, Shackles en Infirmities Dit in relatie tot kwetsbaarheden en omgevingsfactoren.

Docenten

Hoofdopleider: Mia Frumau – van Pinxten, Psychotherapeut & GZ-psycholoog

Opleider: Fenne Frumau, MSc., MSc (Res), GZ-psycholoog

Instroomniveau

GZ-Psychologen, orthopedagogen, psychotherapeuten, psychiaters, Basis psychologen, SPV-ers, POH GGZ, medewerkers wijkteam, IB-ers, hoogbegaafden

Doelgroep

Kinderen & jeugd, Adolescenten, Volwassenen

Omvang

3 uur

Kosten

€ 135,00