Hechting en Opvoeden (Leergang Hoogbegaafdheid)

Meer informatie

Inleiding

De leergang (H)erkennen & behandelen van Cognitief Potentieel Talent in de praktijk is georganiseerd om de kennis over hoogbegaafdheid te vergroten. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie worden als belangrijke factoren gezien in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma’s die niet herkent worden. Na deze leergang bent u in staat hoogbegaafdheid te (h)erkennen en de bijkomende problematiek te behandelen.

De leergang (H)erkennen & behandelen van Cognitief Potentieel Talent in de praktijk is georganiseerd om de kennis over hoogbegaafdheid te vergroten. Creativiteit, hoge intelligentie en motivatie worden als belangrijke factoren gezien in het potentieel van hoogbegaafdheid. Vaak voelen cliënten zich niet begrepen en ontstaan er kleine trauma’s die niet herkent worden. Na deze leergang bent u in staat hoogbegaafdheid te (h)erkennen en de bijkomende problematiek te behandelen.

InschrijvenEr is nog ruimte
Meer informatie

Opmerkingen

Kinderen, jongeren en studenten met een heel krachtig...

Kinderen, jongeren en studenten met een heel krachtig cognitief intelligentiepotentieel staan samen met hun brede context (thuis, school, peers, virtueel) centraal. Vanuit een multidisciplinaire aanpak worden diagnostiek en behandeling op een interactieve manier besproken.

Incompany training aanvragen
Meer informatie

Aan bod komen

De rol die de vroege hechting maar ook het vervolg hierop de binding met de bredere omgeving zoals school en het al of niet ontbreken van ontwikkelingsgelijken wordt besproken. Mentaliseren in snelle denkers met een voorlijke ontwikkeling wordt besproken en de impact hiervan op de sociale en emotionele ontwikkeling van deze kinderen en jongeren.

De rol die de vroege hechting maar ook het vervolg hierop de binding met de bredere omgeving zoals school en het al of niet ontbreken van ontwikkelingsgelijken wordt besproken. Mentaliseren in snelle denkers met een voorlijke ontwikkeling wordt besproken en de impact hiervan op de sociale en emotionele ontwikkeling van deze kinderen en jongeren.

Docenten

  • Hoofdopleider: Mia Frumau – van Pinxten, GZ-psycholoog, praktijkhouder
  • Peter Roels, psychiater, psychotherapeut (1 dagdeel)
  • Willy Peters, Gz-psycholoog
  • Fenne Frumau, Gz-psycholoog i.o.

Instroomniveau

 Basis psychologen, SPV-ers, POH GGZ, medewerkers wijkteam, IB-ers

Doelgroep

HBO, Post HBO, academisch

Accreditatie

  • NVO / NIP-K&J

Omvang

6 uur

Kosten

€ 270,00